موافقت نتانیاهو با پیشنهاد تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافق مبادله اسرا حمله حزب الله با موشک «برکان» به پادگان صهیونیستی «برانیت» + فیلم (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) خانواده اسرای اسرائیلی: کابینه نتانیاهو تصمیم به قربانی کردن گروگان‌ها گرفته است رایزنی آل ثانی و باقری درباره راه‌های گسترش روابط ایران و قطر واکنش قالیباف به دعوت نمایندگان برای نامزدی ریاست جمهوری شهادت رزمنده حزب الله در جنوب لبنان + عکس (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی، اقدام «اتحادیه اروپا» در تحریم برخی مقامات ایرانی را محکوم کرد بورل طرح کنست رژیم صهیونیستی علیه آنروا را محکوم کرد نمایندگی ایران: آمریکا سلاح‌ هسته‌ای برای اسرائیل تکثیر کرد هلاکت دو فرد مسلح غیر ایرانی در ایرانشهر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) بایدن: اسرائیل پیشنهاد جدید جامعی برای آتش بس ارائه کرده است ترامپ: آمریکا کشوری فاسد و فاشیستی است تداوم مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران | آشتیانی تحریم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام منطقه بسته نظامی در شمال فلسطین اشغالی | حمله پهپادی به «عکا» (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) پادشاه بحرین: برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران تلاش می‌کنیم شلیک ۱۰۰ موشک حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) سازمان ملل: کره شمالی به تعهدات خود در قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز باقری: نشست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل برگزار شود وزیر خارجه عربستان: تلاش می‌کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: آمریکا از حق وتو برای اینکه جنگ متوقف نشود استفاده کرد

  • کد خبر: ۱۹۹۶۴۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
امیرعبداللهیان: آمریکا از حق وتو برای اینکه جنگ متوقف نشود استفاده کرد
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دوحه ضمن اشاره به حمایت‌های گسترده آمریکا از رژیم اسرائیل تصریح کرد که آمریکا از حق وتو برای اینکه جنگ متوقف نشود استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان با شرکت مجازی در بیست و یکمین نشست دوحه با حضور سران کشور‌ها و سازما‌های منطقه‌ای در خصوص پیشنهادات ایران برای وضعیت فلسطین گفت: ما پیشنهاد‌های واقعی را از طریق برگزاری همه‌پرسی مطرح کردیم که تحت نظارت سازمان ملل باشد و آن را ثبت کنند.

وی درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و همچنین وتوی قطعنامه شورای امنیت اظهار کرد: باید شفاف بگویم که آمریکا با تمام توان در پشت رژیم اسراییل ایستاده است و کاخ سفید حمایت‌های سیاسی گسترده‌ای از این رژیم به عمل می‌آورد. دولت آمریکا از حق وتو برای اینکه جنگ متوقف نشود استفاده کرد. اگر آمریکایی‌ها رای می‌دهند و خواستار این هستند که فرقی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل شود، این مسئله باید اتفاق بیافتد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما از طریق پیام‌هایی که آمریکایی‌ها می‌فرستند، بیان می‌کنیم که پایگاه‌هایی که در سوریه و عراق هستند مورد حمله قرار می‌گیرند، ارتباطی به ایران ندارند. گروه‌های مقاومت در درجه اول برای مبارزه با داعش تشکیل شدند، اما همچنان وجود دارند و از ملت فلسطین و مسلمانان دفاع می‌کنند. این گروه‌ها در سوریه و عراق هستند که پایگاه‌های آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهند و ما دخالت نمی‌کنیم.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به نظر ایران درباره فلسطین گفت: آنچه ما و رژیم صهیونیستی به طور مشترک داریم این است که هیچ کدام از ما دو طرف به ایده دو کشوری معتقد نیستیم. 

وی افزود: باید در سرزمین فلسطین یک دولت تشکیل شود و آن هم دولتی باشد که برای فلسطینی‌ها است و از طریق رفراندوم انتخاب شده باشد. تنها چیزی که ما معتقدهستیم این است که راه‌حل دو کشوری کمک به فلسطین نمی‌کند. 

وزیر امور خارجه همچنین گفت: فلسطینی‌ها شامل مسیحی‌ها و مسلمانانی هستند که از ابتدا در سرزمین فلسطین بودند و آن‌ها هستند که باید درباره سرنوشت منطقه و سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. حتی یهودی‌هایی هم که در آن منطقه بودند. همه این‌ها باید به طور مشترک تصمیم بگیرند و ما به خواسته آنان احترام می‌گذاریم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->